1. Rozpoznawanie emocji:
- smutny (latawiec sary odleciał z wiatrem. Co czuje Sara?)
- strach (duży pies goni Daniela wzdłuż drogi. Co czuje Daniel?)
- radość (babcia Beatki daje jej misia na urodziny. Co czuje Beatka?)
- złość (Tadzio nie chce wpuścić Alicji do domu? Co czuje Alicja?)
2. Obserwowanie emocji:
3. Historyjka obrazkowa. Naklejanie obrazków w takiej kolejności by pasowały chronologicznie do słuchanej przez Madzi historii.
4. Trening liczb:
- policz i zakreśl właściwą liczbę:
- wytnij i naklej po 2 jabłka na kazdym drzewku:
5. Kolorowanie:
Madzia uczy się nazywać emocje i rozpoznawac je po mimice twarzy. Kolorując obrazki rozwija swoja koordynację ruchowo - percepcyjną. Stara się nie wyjeźdżać kredką poza kontury obrazka. Trenuje poznane już liczby. Nabywa umiejętności słuchania ze zrozumieniem: wyklejona historyjka jest tożsama z tą, którą przeczytała Pani prowadząca zajęcia.
Dzięki tym zajęciom Madzia coraz więcej rozumie. Słucha. Stara się wykonywać polecenia. I nieskromnie powiem, że świetnie sobie radzi.
Brak komentarzy:
Prześlij komentarz